Number One For Me

Siapa yang tak sayang dekat parent dia ? *Angkat kaki sikit ? hahaha ..*
Ada kew  yang tak sayang akan parent mereka ? Tak ada kan ?
Kalau ada pun ,mesti anak ‘tak guna’ jew tuh ..

Aku sayang parent aku kew tak ?! Giler kau tak sayang !
Of course lah aku sayang wei .. Diorang jaga aku bagaikan menatang minyak yang penuh tahu .. *Haa , siap bagi peribahasa kau !* T
ahu tak ? Lantak kau lah yang tak tahu tuh .
hahahaha .(n_n)

Muka cute macam aku ni ,,kompom lah ada taman untuk parent aku .. *perasan CUTE sekejup*
aku sayang sangat kat parent aku even kekadang ada ter‘kuang asam’ sikit dengan parent aku . Bukannya aku tak mintak ampun okay ,dah buat salah semestinya aku mintak maaf dengan segera . hehehe .. *baget bukan ?*
Dan bukan jugak aku nak cakap yang aku ni anak yang solehah or what tapi aku memang baik pe ? *Double perasan , HIRAUKAN*

Sekarang aku SPM ..dah nak habis zaman persekolahan or zaman kebudak-budakkan aku ni . Lepas ni ,insyaallah sambung pelajaran aku ke peringkat Diploma pulak .. Dan seterusnya sehingga lah aku jadi insan yang berjaya dan berguna untuk keluarga ,agama ,bangsa dan Negara .. *cewaaahh ,,poyo sangat*

Ehh ,,sudah tersasar pulak tujuan posting aku ni ..

Baru sekejap tadi aku online . *sempatjer kan aku online ,padahal masih exam SPM ni*
,aku terbaca post kat wall account facebook cikgu aku  ..
Tetiba ,,air mata aku mengalir .
Nak tahu kenapa ?
Cikgu aku post bout mimpi yang dia alami semalam . Dia mimpikan arwah abah dia .. You know what ,,parent dia dah meninggal 2 tahun lepas ..

aku menangis sebab aku tak dapat bayangkan macam mana keadaan aku ,perasaan aku kalau parent aku sendiri yang tak ada .. Masa tuh ,aku dah tak dapat nak panggil panggilan mama dan abah .. Semestinya aku akan merindui setiap saat dan kenangan-kenangan bersama diorang kan ? Sebab parent kita itu lah satu-satu nya insan yang tersangat amat lah care about diri kita selain relative ,member ,pacar and cikgu ...dan bagi aku ,kasih sayang yang diorang curahkan tuh tiada pengganti nya ..
Aku ulang ,, NO ONE okay !

So the conclusion yang aku dapat simpulkan kat sini ,, hargai dan sayangi lah parent kita as long roh mereka masih berada dalam jasadnya .. selagi mereka masih bernafas dan selagi mereka berada di depan mata kita .. Kalau tidak ,,mesti menyesal tak sampai ke sudah ..