aKU MIRIP AMOI KE ?

I don’t know why lah , since aku masuk sekolah menengah ,,orang panggil aku AMOI .
Nampak sangat ke muka aku ni macam amoi ??(-_-“)
Aku tahu pandangan orang terhadap someone , masing-masing semestinya lain-lain ..
Tapi kan ,
bila aku tengok kat cermin tak ada pulak muka amoi yang diorang sebut-sebutkan tuh .. Celah mana diorang tengok tuh ? Acuan Melayu je aku tengok muka akuh nii . hehehe .

Parents I Official Malay lah ..

Aku masih ingat lagi pertama kalinya orang panggil aku amoi .
That time dah seminggu stay kat hostel so dah tak ingat kat parent or rumah or katil kesayangan yang kat rumah tuh lagi .. Bukan lah tak ingat langsung tapi tak lah seteruk time memula masuk hostel tuh . Setiap malam basah bantal hostel tuh .(~^,^~)

Tengah aku syok iron baju untuk sekolah esok nya kat bilik iron .. Aku free hair je lah kat bilik tuh , bukan nak show off rambut tak berapa nak cantik tuh tapi panas lah dalam bilik tuh .
Nama pun bilik iron so bilik tuh dipenuhi dengan haba lah .
Kipas memang tak lah kan nak ada .

Seriously , boleh buat treatment sauna untuk gadis-gadis overweight kat hostel .

Sambung balik story aku , ada 2 akak tuh datang dekat .. Aku tak kenal pun dan sampai sekarang aku tak ambil tahu pun nama dia . hehe .
Akak tu bagi aku soalan bertubi-tubi ,cepumas tak ada pulak .. Dah lah tak bagi salam atau pape pun .. Mcm nak ajak gaduh pun ada jugak .

“nAMA KAU SIAPA ?”
“kAU BADGE YANG MANA NI ? tAK PERNAH NAMPAK PUN ?”
“mAK AYAH KAU OR KETURUNAN KAU ADA YANG BANGSA CINA KE ?”
“cANTIK RAMBUT KAU ..BLONDE LAH , ASLI ATAU KAU BUAT NI ?”

Perghhh , memang tak macam machine gun pulak kan akak nii bagi soalan !
Dah lah aku junior time tuh , diorang tanya macam nak soal siasat yang aku ni pesalah yang dikehendaki je .
Tipulah wei kalau aku cakap yang aku tak cuak kan .. Nak kata aku buat hal , tak ada pulak . Sebab aku buat hal sendiri je seminggu tuh . Belum kacau life orang lagi .
Soalan yang akak tuh tanya pun tak GEMPAK mane pun , bagi lah soalan macam ni :

“WEI DIK ,KAU ADA PAKWE?”

Confirm dengan penuh bersemangat aku menjawab , “TAK ADA” .
Memang tak ada pun time tuh . Time tuh lah ,, akhir tahun tuh dah ada dah .haha .

Then aku pun stop lah dari iron baju sekolah tuh kan .Then ,aku pergi kat beg aku dan keluarkan purse .. Keluarkan my identity card (i/c) dan aku hulur lah i/c tuh kat akak 2 org tuh . Then aku cakap kat akak tuh ,

“MAMA ABAH KITA ATAU KETURUNAN KITA TAK ADA YANG CINA PUN ,KAK . “
“ RAMBUT KITA OFFICIAL BLONDE , KAK .. BUKAN KE KALAU KITA WARNAKAN RAMBUT TAK SAH SOLAT KITA ?”

Ayat nak macam budak nerdy je kan . Junior babe , nerd lah sikit .hahaha .
Lepas aku cakap macam tu je akak tuh dah tersengeh macam kerang busuk and mintak maaf kat aku .
Then keluarlah mereka dari bilik penuh dengan haba tuh .Mungkin dah bengang lah kot . haha .

Act aku tuh mungkin macam kekurangan ajaran sedikit tapi lagi kurang mereka hape ??

Sejak tuh lah , ada segelintir kumpulan kat hostel tuh panggil aku ‘AMOI’ . Kira okay lah kan ‘amoi’ daripada ‘tambi’ .

Panggil ‘tambi’ ,makan kaki saiz 6 lah kan . huhuhu .

KOnklusinye disini yew ,, ermmmm .. erkk ,entah lah ..tak tahu nak menutupkan citer ni macam mane eyk ..hehe . Nii kire dah habis story aku kay .. Nak konklusi jugak , buat lah sendiri .(^_^)


p/s : aku dah pasrah habis bila orang panggil aku amoi tahun ni . mama cakap “TEMPAYAN BOLEH LAH KAU TUTUP TAPI MULUT ORANG NI KAK” .

Ada betul jugak . Thanks mom .