Their Dream !

Pernah kan aku cakap “It’s normal” bila someone yang akan menghadapi exam ,,lagi-lagi important exam ..dia akan stress kan ?? Tapi aku tak pernah expect  pulak stress tuh boleh sampai ke tahap yang teruk macam ni weii ?! aku tahu , kelas pure science macam aku ni kebanyakan nye bercita-cita mahu menjadi doktor .. ada yang nak jadi doktor pakar bedah , doktor sakit puan , doktor pakar mata , vaterinar  dan segala doktor yang ada kat alam semester ni lah .
Sepanjang observation yang aku buat kebelakangan ni , banyak gelagat yang entah hape-hape yang classmate aku tonjolkan dan aku tak akan lupekan part yang satu ni ... Kisah antara dua orang kawan aku . Lagi pun , cikgu dah tak mengajar lagi cuma banyak bagi latihan untuk memperkukuhkan dan memantapkan lagi apa yang kitorang pelajari .. choii , ayat macam dah pro jew aku ni !
Aku punye lah tengah syok melayan .. bukan melayan benda tak elok okay !
I melayan buku latihan pendidikan islam okay . baget bukan ?? hahaha .
Tiba-tiba , sorang kawan aku ni pergi kat meja sebelah aku . Sebenarnya dia berangan yang dia tuh doktor pakar bedah lah .. Kawan sebelah aku tuh kiranya pelakon extra yang terpaksa join jugak dengan secara tidak sengaja ..

Kawan 1 as dr. Pakar bedah
Kawan 2 as M.A (pembantu perubatan)
Kawan 3 as pelakon extra yang terpaksa tuh

Kawan 1 : macam mana keadaan awak hari ni ..
Kawan 3 : krik ...krik...krik.. (senyap jew sebab malas nak melayan kawan 1 tuh)
Tetiba kawan 2 datang dgn pantas ...pantas lah sangat , 
berjalan jew kot yang aku nampak ..
Kawan 2 : Dr. ada pesakit kat wad kecemasan . Dia kemalangan jalan raya .
Kawan 1 : Bagaimana keadaan pesakit ?
Kawan 2 : Pesakit bleeding dan sangat lemah , dr .
Kawan 1 : Bagaimana tekanan darah dan tahap denyutan nadi pula ?
Kawan 2 : Tekanan darah bawah 10 dan denyutan nadi sangat lemah .
Kawan 1 : Kita kena cepat . Mari !! (kawan 2 follow dari belakang)

Yang tak boleh bla nye , diorang boleh ulang conversation tuh sampai 3 and 4 kali ..
Aku nak buat latihan tuh pun tak focus tau . Tipu lah kalau aku tak gelak . Tapi tak lah gelak terbahak-bahak . biasa-biasa je gelaknya tuh . Nanti tersinggung pulak mereka tuh haaa . Ni baru satu gelagat . Belum gelagat yang lain lagi ni . hehe ..
Nii cerita kelas aku ,, how yours ?? mesti ada yang lagi RARE . hahaha .(>,<)


p/s : lebih baik classmate aku berperangai  macam ni .. atleast , tekanan yang mereka hadapi tuh dapat dikurangkan .. b’coz my mom pernah cakap , terlalu stress boleh buat kita gila ! korang nak kew ? aku tak nak ..